سلام.

اول از همه بگم که این پست طولانیه و درباره زخمی شدن انگشتهام هست. هرکسی دوست نداشت و حوصله‌اش نکشید نخونه😁.(حداقل لایک کنین💛)

اینجانب کلا عاشق ماشین‌های سنگینم. علی‌الخصوص Scania.

بنابراین همیشه در ضمیر ناخودآگاهم دنبال یه همچین ماشینی بودم(حداقل مدل ماکتش)😍😍😍😍😍😍.

Scania R730 Topline

از قضای اتفاق یه روز که داشتم توی بازار چرخ میزدم تو یکی از اسباب‌بازی فروشی‌ها چشمم افتاد به یکی از همین ماشین‌‌ها.

Scania R730 1:32 Welly

اما این چیزی که من دیدم با تصوراتم خیلی فرق داشت.

اولا: رنگش قرمز بود.

ثانیا: تک محور بود.

ثالثا: کانتینرش دو تا محور داشت.

از اونجایی که من آدم مردم آزاری نیستم 😁 فروشنده رو مجبور کردم چیزی رو که میخوام پیدا کنه. بعد از 45 دقیقه جستجوی مداوم اینو پیدا کردیم.

Scania R730 1:32 welly

که این هم متاسفانه تریلر نداشت. اما

اولا: رنگش همونی بود که می‌خواستم

ثانیا: دو محور بود.

پس به خاطر همین مزایا نمره 2 از 3 رو اخذ و توجه من رو جلب کرد و خریدمش(به قیمت ناقابل 1,500,000 ریال ارز رایج مملکت).

اما همونطور که گفتم تریلر(کانتینر) نداشت پس بسیج شدم و به مدت 4، 5 روز تمام تو بازار دنبال تریلر مذکور می‌گشتم که هر چه بیشتر می‌گشتم کمتر می‌یافتم.(آخرش هم فهمیدم کلا برای این مدل دو محور تریلر تولید نمیشه). از اونجایی که من معتقدم"انسان توی محدودیت‌هاست که پیشرفت می‌کنه" گفتم خوب اصلا مهم نیست، خودم یه کانتینر می‌سازم.💪💪

پس دست به کار شدم.

در قدم اول باید bluprint های مدلم رو می‌ساختم که به لطف Adobe illustrator تو یه روز به صورت کامل ساختم.

blueprints

در گام دوم باید از روی bluprint ها مدل اولیه رو می‌ساختم که اون رو هم از تخته‌های سه لایی که تو خونه موجود بود ساختم. که سر همین برشکاری‌ها سه جا از انگشت‌هام ناقص شدن.(که الآن دیگه به طور کامل خوب شدند و ارزشش رو داشت).

گام سوم که پیدا کردن چرخ‌ها بود که با هزار مکافات پیداش کردم.(بالاخره مجبور شدم یه ماشین دیگه بخرم و چرخ‌هاش رو دربیارم)

بعد هم ایجاد طرح روی کانتینر بود که اون رو هم با فتوشاپ و کمی خلاقیت درستش کردم.

و نتیجه کار شد چیزی که میبینین.

my Model Truck

.........................

پ.ن1: یعنی اگه خمس اعتماد به داخل من رو یه موجود زنده‌ای که گفته "باید از خارج مدیر وارد کنیم" داشت، الآن وضع ما این نبود.

پ.ن2: فکر کنم لازم نباشه بگم که سر 150 تومن چقدر عصبانی بودم که چرا باید مدل 90 تومنی رو 150 تومن بخرم؟؟؟😡😡😡😡. ولی بالاخره "آدم باید به خاطر عشقش هر رنجی رو تحمل کنه"😁

پ.ن3: ببخشین پست طولانی شد ولی باید کامل توضیح می‌دادم.😅