با عرض سلام خدمت دوستان عزیز.

گام اول برای تصویب و الحاق ایران به FATF برداشته شد.

متاسفانه امروز نمایندگان دولت و مجلس با الحاق جمهوری اسلامی ایران به کنوانسیون بین‌المللی مقابله با تامین مالی تروریسم (CFT) موافقت کردند.

FATF

گفتنی است که CFT یکی از گام های اساسی برای پیوستن ایران به FATF است.

اما کلا FATF چیست؟؟

FATF یک سازمان بین دولتی است. « گروه ویژه اقدام مالی» (Financial Action Task Force  – FATF) که در سال 1989 به ابتکار کشورهای عضو گروه «جی 7» تشکیل شد تا بررسی‌هایی درباره وضعیت قوانین مبارزه با پول‌شویی در بازارهای مختلف مالی را در سرتاسر جهان انجام دهد و نتیجه آن را در جلسات هر چهار ماه یک بار خود به اطلاع کشورهای عضو برساند تا این کشورها بتوانند ریسک سرمایه‌گذاری در بازارهای مالی هدف را بررسی و در مورد سرمایه‌گذارانی که به «کشورهای مشکوک» می‌روند احتیاط کنند.

پس FATF به زبان رسمی یعنی مبارزه با پول‌شویی و تامین مالی تروریسم.

+ حالا این مصداق تروریست رو چه کسی مشخص می‌کنه؟؟

- کشورهای ناظر FATF

+ کشورهای ناظر کیه؟؟؟

- اندونزی، اسرائیل و عربستان سعودی

حالا این کشورهای ناظر، حزب الله لبنان و سردار رشید و دلیر اسلام حاج قاسم سلیمانی(رسما اسم این فرد رو آوردند) رو تروریست میدونه و کشورهای عضو FATF نباید با این گروه‌ها و افراد در ارتباط مالی باشند.

این در حالی است که این اعضای ناظر گروهک منافقین (مجاهدین خلق) رو تروریست نمی‌دوند.

برای مطالعه بیشتر در مورد اعضای FATF اینجا کلیک کنید.

در هر صورت نمایندگان دولت قدم اول برای پیوستن ایران به FATF رو برداشت و CFT رو تصویب کرد. (143 موافق، 120مخالف، 5 ممتنع و 3بدون رای)

جالب اینجاست که نمایندگان به شفافیت مالی ایران برای عربستان و اسرائیل رای مثبت میدن اما شفافیت آرای خودشون رو برای ملت صلاح نمیدونن.

*. گاو ، سگ و خر شرف دارند به نماینده با رای ممتنع و بدون رای .*

فقط یه چند سوال این وسط پیش می آید اینکه

1. با وجود اظهارات وزیر خارجه (جناب ظریف) مبنی بر اینکه "نه بنده و نه رئیس جمهور نمی‌توانیم تضمین دهیم که با پیوستن به لایحه CFT مشکلات ما حل شود اما می‌توانیم تضمین دهیم که با نپیوستن به این لایحه آمریکا بهانه جدیدی خواهد داشت(صوت)"، واقعا چه اجباری است که پیوستن ایران به FATF مطرح شود؟

2. با وجود اینکه هم اکنون کشور ایران درگیر یک جنگ اقتصادی شدید است، آیا دادن اطلاعات اقتصادی به دشمن خیانت نیست؟

3. وقتی مقام معظم رهبری صراحتا با لایحه مبارزه با پول‌شویی غربی و FATF مخالفت می کنند(لینک)، چرا باید این طرح دوباره در مجلس بررسی شود؟؟

 

پ.ن 1: نمیدونم بعضی از این به اصطلاح نمایندگان ملت واقعا نمیفهمند یا خودشون رو زدن به نفهمی. آدم باشیم و دیگه تَکرار نکنیم. (ممنون. البته با خودم بودم)

پ.ن 2: پیشاپیش خسارت محض 2 رو تسلیت میگم.

پ.ن 3: کی می‌خوایم از گذشته درس بگیریم و بفمیم که آمریکا و غرب غیر قابل اعتمادند الله اعلم.

بعدا نوشت: احتمالا الآن کل کالاهای احتکار شده رو میریزن تو بازار و قیمت دلار رو پایین میارن بعد میگن دیدین FATF چقدر مزایا داره. دیدین همه چی در گرو زانو زدن مقابل دشمنه. خواستم بگم یکم آگاه باشیم.

#مرگ_بر_منافق