سلام.

به موجب قانون آپارتمان نشینی مصوب 1343 واصلاح این قانون در دهه 60 در زندگی آپارتمان نشینی دو اصل بدیهی وجود دارد.

1. باید رعایت حقوق دیگران مهم شمرده شود.

2. در انتظار رعایت حقوق و قوانین از جانب دیگران نباشید و مصداق "آزار نرساندن و در برابر آزار همسایه صبور و متواضع بودن" باشیم.

حالا چرا این ها رو نوشتم و هدف از بیان این مسئله چیست؟

به تصویر زیر دقت کنید

گربه

در این تصویر یک موجود بانمک و بی‌آزار می‌بینیم که طبیعتا هر انسانی دوست داره این رو تو خونه اش داشته باشه. اما بعضی از مردم متاسفانه یا خوشبختانه از این موجود نسبتا بی‌آزار یا می‌ترسند(که در اینصورت جیغ بنفش میزنند[یکی از همسایه های ما همینطوره]) یا چندششان می‌شود (در این مورد هم لعن و نفرین چندش شونده به روح اموات نگه دارنده را در پی دارد[این مورد رو هم داریم]).

من به شخصه با نگه داشتن حیوان (حالا در هر نوعی) در داخل خانه مسکونی مشکل دارم😁. نمیدونم چرا ولی اعتقاد دارم حیوان هرچقدر هم خوب اگه خونه به صورت حیاط دار باشه اصلا عیبی هم نداره و استقبال هم می‌کنم از حضور گربه ، سگ ، مرغ و خروس و ... در حیاط😃. اما در زندگی آپارتمان نشینی طبیعتا نگه داشتن حیوان علی الخصوص گربه و سگ طبعات بسیار بدی دارد.

همه این‌ها رو گفتم تا برسم به این موضوع که در آپارتمان ما و دقیقا در همسایگی ما فردی زندگی می‌کند که بسیار سعی دارد که پولدار و متمول جلوه کند. در همین راستا هر ساله یا هر دوسال یکبار کل وسایل منزل و کل دکوراسیون خانه را تغییر می‌دهد. که از همین تغییر دکوراسیون منزل به صورت بنیادی چه صداهایی که آزارمان نمی‌دهد ولی با این مورد هم کاری نداریم.

همین فرد در خانه خود یک گربه از نژاد پرشین ، کاملا سفید رنگ و پاکوتاه دارد که این گربه بسیار هم تنبل است و تحرک چندانی هم ندارد. حالا با این اوصاف در محوطه دور و بر ساختمان ما دوتا گربه وجود دارند که با همدیگه خواهر هستن. تقریبا مشابه این عکس گربه بالایی هستند🤩. من خودم از وقتی این گربه‌ها بچه بودن میشناسمشون و براشون اسم هم گذاشتم و جوری تربیتشون کرده بودم که اصلا وارد آپارتمان نمی‌شدند. اگر هم کاری داشتند دوتا "میو میو" میزدن و من میرفتم پایین ببینم چه خبره. حالا از وقتی این فرد مورد نظر به آپارتمان ما اومده از این گربه‌های مورد نظر ما چون بانمک بودن خوشش اومده و گند زده به تربیت بنده. یعنی این گربه‌ها رو وارد آپارتمان می‌کنه، میبره به خونه خودش، در رو باز می‌کنه و هدایتشون می‌کنه به محیط انباری و پارکینگ و بهشون غذای مخصوص گربه خودش رو هم میده. حالا این گربه‌های ما چون هم ما رو میشناسن هم اونها رو بنابراین دم در خانه ما و ایشون دائم پلاس هستند و مترصد فرصت برای ورود به منزل. چند بار هم به همسایه گرام تذکر کتبی و شفاهی داده‌ایم که آقا من اصلا غلط کردم با شما از این گربه‌ها نگه داری کردم😡. بیا و بیخیال گربه‌های ما شو و گرنه عواقب بدی دارد و قهر طبیعت تو را فرا می‌گیرد. اما مگه تاثیری داره. عمرا تاثیر نداره. #آدم_باشیم

حالا در همین راستا این گربه خودمان (چه با کثافت کاریشون و چه با توله‌های قد و نیم قدشون)و همین همسایه گرام (با نفهمی بیش از حدشون)، الآن گند زدن به محیط آپارتمان نشینی ایده آل اینجانب.

خودم چند بار تو فکر حذف گربه‌ها افتادم ها😎 اما بعدش دلم نیومده حذفشون کنم😅.

سوال: حالا به نظرتون با این آدم یا گربه‌ها چه کار باید کرد؟؟؟

   

پ.ن1: ببخشین پست طولانی شد ولی دیگه واقعا نمیدونم چی کار کنم؟!؟!؟!

پ.ن2: صبحی یه جنبده‌ای داشت سخنرانی می‌کرد می‌گفت:"این آمریکا فکر کرده مردم ما انتخاب می‌کنند که برگردند به 40 سال قبل، بابا مردم ما انتخاب کردند که به عقب بر نمیگردیم. یعنی نمیخواستند برگردند به چهار سال قبل. ههههه. الآن شما فکر می‌کنین اینها بر می‌گردند به 40 سال قبل" یعنی واقعا این بابا فکر میکنه ما به عقب برنگشتیم؟؟؟ به نظر من زمان قاجار وضع از این بهتر بود(تنها از نظر اقتصادی منظورمه).

+ راستی 4 سال قبل مگه نمیشه 1393 یا اصلا 1392؟؟؟