سلام.

به قول گاندی مرحوم:

"وقتی ارزش‌ها عوض شوند، عوضی‌ها با ارزش می‌شوند"

در کشور گالاپاگوس وقتی از یک نماینده پرسیدند: نظرتون راجع به اقتصاد و روابط بانکی بعد از یه قراردادی چیه؟

برگشت گفت:"من دکترم (پزشک) و چیزی راجع به اقتصاد نمیدونم" 🤔

یا از یکی پرسیدند گردنتون رو چرا عمل کردین؟

گفت:"ثمره 40 سال پوشیدن چادر! این بود که دیسک گردن گرفتم!🙄 و گردنم رو عمل کردم. تازه دستم هم درد میکنه!"🙄

یعنی فاتحه این مجلس رو باید خوند که تو شرایط بد اقتصادی گالاپاگوس گیر دادن به همچین مسائلی. حالا باز خوبه تو ایران نداریم 😉

در مورد اینکه چه کسانی در گالاپاگوس این نمایندگان فرهیخته و باسواد رو انتخاب کردن جای بحث زیاده ولی فرض رو بر این می‌گیریم که همین‌ها انتخاب‌های فوق‌العاده ای در زمان خودشون بودن و انتخاب بین بد و بدتر بوده. (هر چند که انتخاب بد همیشه منجر به بدتر شدن همون بد شده و خیلی وقت‌ها انتخاب نکردن بهتر از انتخاب بد است)

در هرصورت با این‌ مسائل همون‌طور که گفتم کاری نداریم.

روی صحبت من با اون عزیزی هست که میگه من از اقتصاد سر در نمیارم.

خوب دوست عزیز مگه ما شما رو مجبور کردیم که بیای در یک کشور برای نمایندگی مجلس ثبت‌نام کنی؟؟؟ خوب خودت اومدی، ثبت‌نام کردی، یه جناحی هم انتخاب کردی، بعد هم نشستی تو مجلس. مگه غیر اینه؟؟؟

یا اونی که میگه ثمره 40 سال پوشیدن چادر، عمل گردن و درد دستم بوده.

مگه کسی شما رو مجبور به پوشیدن چادر کردن؟؟ خب چادر رو بزار کنار. حجاب که تنها چادر نیست. (یا شاید هم دلیلی داره چادر رو زورکی سرتون می‌کنین و ما بی‌خبریم.😉

خدا لعنت کنه کسانی رو که واژه حجاب اجباری رو وارد ادبیات یک کشور اسلامی کردن. ضمن اطلاع یه چند نفر خواننده محترمی که این وب داره عرض می‌کنم که چیزی به اسم واژه حجاب اجباری در قانون اساسی وجود نداره.

فقط یک قانون در مورد هنجارهای کشور وجود دارد که به شرح زیر است:"هر کس علناً در انظار و اماکن عمومی و معابر تظاهر به عمل حرامی نماید، علاوه بر کیفر عمل تا ۷۴ ضربه شلاق محکوم می‌گردد و درصورتی که مرتکب عملی شود که نفس عمل دارای کیفر نمی‌باشد ولی عفت عمومی راجریحه دار نماید، فقط تا ۷۴ ضربه شلاق محکوم می‌گردد".*

اصلا در خود قرآن هم که مبنای قانون اساسی کشور اسلامی ایران هست چیزی به اسم چادر وجود نداره و شرایطی رو برای حجاب ذکر کرده (پوشاندن سر و سینه و آرنج و ...) و نگفته که حتما باید چادر پوشید.(حالا شاید بگین جلباب در قرآن اومده** ولی باید بگم جلباب به معنی چادر نیست یه پارچه نسبتا بلنده که میشه روسری بلند هم تعبیرش کرد)

پس یکم آگاه باشیم و هر چی رو از هر کسی قبول نکنیم.

------------------------------------------------------

پ.ن1: خوبی حجاب حضرت زهرا (س) در اینه که اگه با ریا به سر بشه حتما گردن طرف رو میشکنه و از سرش میافته 👍

پ.ن2: هر کشوری هنجارهای خاص خودش رو داره که چه خوشمون بیاد چه نیاد در اکثریت اون کشور پذیرفته شده هست. در کشور آلمان یک زن محجبه رو با چاقو زدن لت و پار کردن و گشتنش یا در انگلیس خونه طرف رو وقتی داخلش بوده سوزوندن یا در فرانسه یه زن محجبه رو کتک زدن فقط به جرم اینکه هنجارهای اون کشورها رو رعایت نکردن. یکم آگاه و منصف باشیم.

پ.ن3: البته ناگفته نماند با این حاشیه سازی‌ها باز چه دسته گلی میخوان به آب بدن الله اعلم

پ.ن4: مجری بی‌ادب برنامه من و شما رو هم تا اطلاع ثانوی ممنوع‌الکار کردن. البته به من بود اخراجش می‌کردم پسره نفهم.

پ.ن5: ببخشین متن طولانی شد ولی باید خیلی چیزها رو می‌گفتم.

................................................................

*.ماده 638 قانون مجازات اسلامی ذیل جرایم ضد عفت و اخلاق عمومی

**. آیه 59 سوره احزاب