سلام

راه اصلاح یک مملکتی فرهنگ آن مملکت است ... اگر فرهنگ درست بشود، یک مملکت اصلاح می شود. فرهنگ مبدأ همه خوشبختی‌ها و بدبختی‌های ملت است. فرهنگ اساس ملت است، اساس ملیت یک ملت است، اساس استقلال یک ملت است*

امام خمینی (ره)

دیروز مراسم ختم یکی از آشنایان بود و چون ما فامیل نسبتا نزدیک بودیم باید تا آخر مراسم میموندیم.

تقریبا آخرهای مجلس بود که یه پسر نسبتا جوان حدود 30 تا 32 ساله اومد تو مراسم که ظاهرا از اقوام نزدیک یکی از آشنایان بود ...

یه شلواری پوشیده بود از جلو دقیقا کپی این عکسه

شلوار پاره

از پشت شلوار کاملا سالم بود به جز جیب سمت راست، که اون هم از بیرون پاره بود و عملا نمیشد پول یا کیف پول یا چیزی مشابه‌ش رو گذاشت

اصولا آدمی نیستم که به نحوه پوشش افراد گیر بدم اما رفتم کنارش نشستم و باهاش صحبت کردم تا ببینم انگیزه اش از انتخاب این نوع پوشش چیه که بعد از این که با وی صحبت کردم فهمیدم این شخص فوق لیسانس عمران بوده و به اصلاح خودش روشنفکر و دارای ذهن باز است. به قول خودش از بسیجی‌ها و آخوندهای مفت خور بیزار بوده و به شدت طرفدار کوروش و آزادی به تعبیر یک قشر خاص است.

در آخر یه سوالی ازش پرسیدم و گفتم: این جیب پشت سمت راستت قابل استفاده است؟🤔

که گفت : نه🙁. برا مُده!😐

حالا چند مورد ذهنم رو به شدت درگیر کرده ...

1. چرا یک انسان تحصیل کرده که مدرک فوق‌لیسانس داره باید اینچنین پوششی برای خودش انتخاب کنه؟

2. واقعا انتخاب اینچنین پوششی آن هم در زمستان نشان از تفکر باز و روشنفکری داره؟

3. آیا متولیان فرهنگی و الگوهای رفتاری این جوان (که اکثرا سلبریتی‌ها هستند) چیزی فراتر از این نوع پوشش برای ارائه ندارند؟

4. آیا این جوان الگوی مناسب‌تر از سلبریتی‌ها برای پوشش خود پیدا نکرده است؟

5کوروش خودش شلوار پاره می‌پوشید یا همسر و خاندان و سربازانش؟

6. واقعا این نوع پوشش نشان از فرهیخته بودنه؟

شاید من عقب موندم و نشان فرهیخته بودنه 🙃

دریافت دریافت دریافت

پ.ن: اینم آهنگی بود که توی IPhone ش داشت گوش می‌کرد(مثلا مراسم ختم یکی از نزدیکانش بود)

پ.ن2: ولی آهنگ بدی هم نیست ها😅 

پ.ن3: احتمالا این نوع پوشش الآن مُده و من عقب موندم🤔. آره ظاهرا من عقب موندم🧐

--------------------------------------

*صحیفه امام ج ۱ ص ۳۹۰