سلام

فاتحه جامعه ای که به حیواناتش بیشتر از انسانهایش ارزش قائل می‌شود را باید خواند.

#توئیت

خب در روز عید قربان دیدیم که اکثر به اصطلاح هنرمندان و سلبریدی‌ها متفق القول از قربانی کردن گوسفندان انتقاد کردند و قربانی کردن را نمونه بارز ظلم و خشونت در حق حیوانات عنوان نمودند و بعضی ها هم گفتند به جای قربانی کردن گوسفندان یک درخت بکاریم. حال آنکه اکثر این به اصلاح هنرمندان جنگل‌ها و سواحل را در تعطیلات و تفریحاتشان به گند می‌کشند یا از استیک با روکش طلا گرفته تا همبرگر طلا و ... چنان استقبال می‌کنند که بوزینه از موز😊.

اما ذکر چند نکته رو ضروری میدونم:

اولا: اگر فرض کنیم که اکثر این به اصطلاح هنرمندان گیاه خوار باشند در خانه خود سگ یا گربه دارند که این حیوانات به ذات خود در زمره گوشتخواران هستند پس اگر گوشت خواری بد است چرا به حیوانات خودشان بد نیست؟!

ثانیا: چرا به هنگام جشن و مهمانی و ... در تمام مجالس سلبریدی‌ها، انواع غذاهای گوشتی با مخلفات فراوان یافت می‌شود حال آنکه خودشان از مدافع حقوق حیوانات هستند؟!

ثالثا: اکثر به اصطلاح هنرمندان نوشته بودند"اگر زیاد نگاه می‌کنی، زیاد نگاه کردنت را ... ، اگر زیاد می خوری، زیاد خوردنت را ... ، اگر غلط زیادی می‌کنی‌... غلط زیادی کردنت را قربانی کن! اگر می‌خواهی یک اتفاق خوب با کشتن یک گوسفند برایت بیافتد... دنبال آن گوسفند درون خودت بگرد!" به نظرم این جمله، جمله ای بسیار زیبا و تامل برنگیز و به شدت درست و منطقی است. اما آیا خود سلبریدی‌ها هم زیاد نگاه کردنشان را قربانی می‌کنند؟ آیا غلط زیادی کردنشان را قربانی می‌کنند؟ یا همچنان به غلط زیادی کردنشان ادامه می‌دهند و این حرف‌ها همچنان برای فریب عوام الناس است؟!

خواهشا در زندگانی‌مان کمی تفکر کنیم و به جای اینکه این ابله‌ها را به عنوان الگو برای زندگی و فرهنگ و انتخاب‌های خودمان برگزینیم در انتخاب الگوهایمان دقت کنیم.

-------

پ.ن1: بازهم گربه یکی از این سلبریدی‌ها مُرد (لینک) و غم و اندوه کل طیف به اصطلاح هنرمندان رو در بر گرفت. یعنی این احمق‌ها اگر یک دهم ارزشی رو که برای حیواناتشون قائل هستند، برای به اصطلاح وطن‌شون و مردمشون قائل بودند الآن مملکت از لحاظ فرهنگی به شدت جلو بود و انقدر وِل نبود.(توجهتون رو به نظرات و کامنتها جلب می‌کنم)

پ.ن2: طبیعتا در بین هنرمندان کشورمون هستند انسان‌های شرافتمندی که واقعا هنرمند هستند و شأن هنر و هنرمندان رو حفظ کرده اند و طبیعتا منظور بحث ایشان نبوده است.

پ.ن3: اگر متن رو کامل خوندید، شدیدا توصیه می‌کنم که تماشای کلیپ زیر رو به دلیل تلطیف فضا از دست ندهید

دریافت