سلام

بدون شک موسیقی و یا به طور کلی آهنگ‌های موزون از همان پیدایش خلقت در طبیعت وجود داشته است. صدای پرندگان، جریان آب، وزش باد میان برگ‌های درختان یا صدای بارش باران و ... نمونه‌هایی از آهنگ‌های موزون هستند که در طبیعت وجود دارد و می‌توان آن‌ها را به عنوان موسیقی در نظر گرفت.

پیانو

آهنگ‌های موجود در طبیعت در بسیاری از موارد آرامش بخش بوده و در زمره آهنگ‌های relaxation قرار می‌گیرند. پس عملا نمی‌توان با موسیقی به صورت کلی مخالفت کرد همانطور که سعدی در گلستان اشاره کرده است که:

"اشتر به شعر عرب در حالتست و طرب     ***      گر ذوق نیست ترا کژ طبع جانوری"

اما متاسفانه امروزه آهنگ و پدیده موسیقی درگیر برخی مسائل تجاری و بعضا سیاسی شده و از ماهیت فرهنگی خود فاصله چشمگیری گرفته است. برخی تهیه کنندگان عرصه موسیقی که به خواننده به چشم یک کالای تجاری نگاه می‌کنند، کل بازار موسیقی را قبضه کرده و به مخاطب آثار فرهنگی به چشم یک بنگاه اقتصادی مینگرند. بدون توجه به ارزش‌ها، فرهنگ‌ها و علایق مخاطب سعی در قبولاندن معیارهای خود به مخاطب دارند تا از این طریق بستر فروش بیشتر را برای آهنگ‌های ضعیف و سخیف فراهم کنند.

وقتی آهنگهایی مثل ماه پیشونی، جنتلمن و ... یا خوانندگانی مثل ساسی مانکن و مسعود صابری و ... در زمره آهنگ‌ها و خوانندگان پر مخاطب قرار می‌گیرند یعنی فرهنگ موسیقی اصیل رو به زوال و نابودی است.😊

کمی به خودمون بیایم و تفکر کنیم ببینیم چیزهایی که گوش میدیم واقعا غذای روحمون هست یا صرفا پر کردن مغز برای جلوگیری از گشنگی است😊

---------------------

پ.ن: در مقابل این موسیقی‌های ضعیف و سخیف، هستند آهنگهایی که مال حدود 30 سال پیش هست اما هنوز هم فوق‌العاده هستند.

دریافت دریافت دریافت