سلام

یک پویش با عنوان "پویش موثرترین وبلاگ‌ها" توسط وبلاگ " ن والقلم ..." در محیط بیان راه‌اندازی شده که به نظرم پویش جالبی است.

هر سال، بیان برترین وبلاگ‌ها رو در محیط بلاگ انتخاب می‌کنه اما همه می‌دونیم ملاک بیان برای انتخاب برترین ها فقط معیارهای کمّی است. یعنی میزان بازدید و دنبال کننده و نظرات و ... و کیفت و محتوای وب‌ها اصلا در این مورد دخالتی ندارند.

هرچند به نظرم کار بیان واقعا درسته چون بالاخره نمیشه در مورد یک محتوا نظر داد و نظرات در مورد محتوای وب‌ها کاملا شخصی است.

در این پویش دو مورد برای نمره دهی به وب‌ها لحاظ شده:

1. محتوای با کیفیت در مطالب و پاسخگویی به نظرات

2. تاثیرگذاری بر روی مخاطبان...

------------------------

!قواعد و قوانین!

1. شروع این پویش از "۹۷/۱۲/۰۱" و پایان این پویش "۹۷/۱۲/۲۸" هست


2. ترجیحا ۸ وبلاگ و اگر خواستید بیشتر یا کمتر معرفی کنید حداقل یکی و حداکثر ۱۴ وبلاگی که به لحاظ محتوا و تاثیرگذاری بر فکر و قلب شما، مد نظرتون هست رو با لینک دادن معرفی کنید... و چند جمله ای هم در مورد هر کدوم از وبلاگ‌هایی که معرفی می‌کنید شرح و توصیف بنویسید.


3. ترجیحا از ۸ نفر نفر دعوت کنید (در غیر این صورت ۱ تا ۱۴ نفر) تا در این پویش شرکت کنند.


4. حتما عنوان مطلبتان "پویش موثرترین وبلاگ ها" باشد.


5. ترجیحا این مطلب پویش جزو مطلب ثابت وبتون باشه تا پایان پویش (البته این قاعده اختیاری هست).


6. هر کسی در این پویش شرکت کرد ذیل این مطلب (کلیک کنید) یک نظر عمومی بگذاره و اعلام کنه که مشارکت کرده تا بعدا برای آمارگیری از موثرترین وبلاگ‌ها بدونیم چند نفر مشارکت کردن( ترجیحا اگر لینک مطلبشون رو هم بذارن بهتره)


7. هیچ اشکالی نداره اگر دوستتون کسی رو معرفی کرد شما هم اگر اون شخص رو موثر می‌دونید معرفی کنید... چون قرار هست در پایان پویش موثرترین‌های سال ۹۷ رو معرفی کنیم.


8. اینها کلیات قواعد بود... در جزئیات دوستان مختارند... و از خلاقیت خودشون می‌توانند استفاده کنند... منتهی هر کسی در چالش شرکت کرد لینک این مطلب رو هم در وب قرار بده تا دیگران از قواعد و هدف این چالش آگاه باشند.

--------------------


فقط در ابتدای امر عرض کنم که دایره وب‌هایی که من می‌خوانم محدود هست (حدود 500 تا 600 وب) پس انتخاب‌های من از بین این وب‌ها خواهد بود. و طبیعتا وب‌هایی خواهند بود که من آشنایی باهاشون ندارم ولی با کمک شما و شرکت در این پویش میتونیم با این وب‌ها هم آشنا بشیم.

1. فیشنگار

وب جالب و خوبی است. خیلی از مسائل رو به صورت مختصر و مفید بیان می‌کنه و در کل میشه گفت یک خط فکری داره که همون رو دنبال می‌کنه که امیدوارم به نتایج خوبی هم منتج بشه :)

2. دنیای یک انسان چپ دست

این وب دغدغه‌های فرهنگی جامعه رو از دیدگاه خودشون مطرح می‌کنه در خیلی از موارد بینش خوبی داره و جای هیچگونه بحثی نمیذاره ... هر چند در بعضی موارد هم ممکنه اختلاف سلیقه وجود داشته باشه

3. دنیای کامپیوتر

یک وب جالب در حوزه رایانه و وب هست که به بسیاری از سوالات شما در رابطه با دنیای دیجیتال می‌تونه پاسخ بده

4. نئو تکست

یک وب جالب که بعضی مسائل رو به صورت عامیانه و قابل درک و برخی دیگر رو به صورت کاملا تخصصی مطرح می‌کنه (که گاها من ازش سر در نمیارم)

5. نای دل

یک وبی که دغدغه یک جامعه فرهنگی و متمدن رو داره. به بیان مشکلات روز جامعه می‌پردازه. امیدوارم که کارشون ثمر بخش باشه :)

6. دستان خالی

وبی که مطالب مفیدی داره و گاهی یه تلنگرهایی میزنه که آگاه باشیم دستمون برای دنیای باقی خالی نباشه :)

7. سکوت

وبی که انتقادات صریح و گاه پنهان و نکته‌داری به جامعه و حوزه و ... داره که امیدوارم تلاش‌هاشون در جهت آگاهی بخشی به جامعه موثر واقع بشه.

8. چفت

وبی درباره اصلی‌ترین و مهمترین دغدغه جوانان یعنی ازدواج است. (که با این وضع جامعه کمتر کسی به فکرش میافته)

9. آرنور

به نظرم وبی است که جو سنگینی داره اما به دنبال آگاهی‌بخشی به جامعه در مورد آزادی و فرهنگ و ... هست. هرچند که اختلاف سلیقه‌های عمیقی با هم داریم اما به نظرم هدفشون منطقی و معقول هست شاید راه رسیدن به هدف کمی تفاوت داشته باشه.

10. یک مرد

از نظر من وب جالبیه، مشکلات و دغدغه‌های جامعه رو به زبان عامیانه مطرح می‌کنه هرچند در بعضی موارد تند میره و گاهی به شدت افراطی با برخی مسائل برخورد می‌کنه اما میشه گفت گاهی مثبته و گاهی منفی.

11. آقای سر به هوا

وب جالبی داره و بعضا به بیان دغدغه‌های روز جامعه به زبان طنز و گاها جدی می‌پردازه

12. تنفس صبح

وبلاگی جالب که سبک نوشته‌هاشو دوست دارم . به بیان مطالب روز و گاها کوچک که خیلی ساده از کنارشون میگذریم به شیوه‌ای بسیار هنری و جالب می‌پردازند

.

.

.

فعلا همین موارد به ذهنم رسید شاید در آینده چند مورد رو هم به لیست اضافه کردم

طبیعتا وب‌هایی هم هستند که بسیار بهتر از بنده می‌نویسند و من هم وب‌هاشون رو میخونم و سبک نوشته‌هاشون بسیار بهتره اما ممکنه از نظر نویسنده این وب پنهان مانده باشند که من همینجا از حضورشون معذرت میخوام :)

در پایان از همه کسانی که این وب و این مطلب رو میخونن دعوت می‌کنم در این پویش شرکت کنند تا وب‌هایی که محتوای خوبی دارند شناسایی شوند امید است منجر به رسیدن به اهداف والایی بشه :)

...........................

پ.ن1: در معرفی موارد اصلا ترتیبی در کار نبوده و موارد به ترتیبی که ذهن نویسنده یاری می‌کرد نوشته شده‌اند

پ.ن2: از دعوت افراد به اسم خودداری کردم چون اعتقاد دارم وقتی کسی رو به اسم نام میبریم مثل این میمونه که یه کاری رو از روی عمد بهش تحمیل کنیم (شاید اصلا طرف راضی نباشه) بنابراین اسم نبردم.

پ.ن3: می‌خواستم از وب نایاب دانلود هم اسم ببرم بگم مستند‌ها و آموزش‌های خوبی داره ولی دیدم درست نیست وب خودم رو معرفی کنم 😁